מה זה ODT? המדריך השלם והמלא ל-Outdoor Training


מבוא

ODT, או Outdoor Training, הוא תחום שמתמקד בפעילויות הכשרה ולימוד המתבצעות בסביבה חיצונית, באוויר הפתוח. תחום זה משלב משחקים, פעילויות צוות, אתגרים פיזיים ועוד, במטרה לפתח כישורים חברתיים, פסיכולוגיים ופיזיים בקרב המשתתפים. ODT יכול להתאים לכל הגילאים והקבוצות, מהילדים ועד לעובדי חברות, ומספק חוויות בלתי נשכחות שמחזקות את הקשרים החברתיים ומשפרות את הבריאות הכללית.

יתרונות ה-ODT

השפעות פיזיולוגיות ונפשיות

מחקרים רבים מצביעים על כך שפעילויות באוויר הפתוח תורמות לשיפור הבריאות הפיזית והנפשית. לדוגמה, מחקר שבחן את ההשפעה של פעילויות חוץ על תושבי קהילות דיור לגיל הזהב בזמן מגפת הקורונה מצא כי הפעילויות החיצוניות עזרו לשמור על רמת פעילות גבוהה ולמנוע בדידות ודיכאון (Sefcik et al., 2023).

השפעות חברתיות

פעילויות ODT מחזקות את הקשרים החברתיים ואת עבודת הצוות. מחקר שנערך בקרב בתי ספר בקוויבק מצא כי שילוב פעילויות חוץ בתוכנית הלימודים משפר את המודעות הסביבתית, תורם ללמידה בין-תחומית ומפתח כישורים חברתיים כמו מנהיגות ותקשורת (Beauchamp et al., 2022).

פיתוח כישורים אישיים

פעילויות ODT מסייעות לפיתוח כישורים אישיים כמו התמודדות עם אתגרים, חיזוק הביטחון העצמי ושיפור הכישורים הפיזיים. מחקר שבדק את השפעת הפעילות החיצונית על ילדים מצא כי יש לפעילות השפעה חיובית על בריאותם הפיזית והנפשית של הילדים וכן על התפתחותם הקוגניטיבית (Ne'matullah et al., 2022).

דוגמאות לפעילויות ODT

  1. משחקי צוות ובנייה קבוצתית - משחקים שמפתחים עבודת צוות, תקשורת ומנהיגות.
  2. אתגרי טבע והישרדות - פעילויות שמטרתן לפתח כישורי הישרדות והתמודדות עם אתגרים.
  3. טיולים ופעילויות ספורטיביות - הליכות, רכיבה על אופניים, טיפוס הרים ועוד.
  4. סדנאות חינוך סביבתי - פעילויות שמחנכות למודעות סביבתית ושמירה על הטבע.

סיכום

Outdoor Training הוא כלי עוצמתי לפיתוח כישורים חברתיים, פסיכולוגיים ופיזיים. באמצעות שילוב פעילויות חוץ בתוכניות לימודיות והכשרתיות, ניתן לשפר את בריאותם ורווחתם של המשתתפים, לחזק את הקשרים החברתיים ולהעצים את הכישורים האישיים.


מקורות

  1. Sefcik, J. S., Euiler, E., Na, A., Greenberg, S., Katsev, D., & Dimaria-Ghalili, R. (2023). Outdoor Activity Engagement Prior to and During the COVID-19 Pandemic in Senior Living Communities. Innovation in Aging, 7.
  2. Beauchamp, A.-A., Lacoste, Y., Kingsbury, C., & Gadais, T. (2022). When are you taking us outside? An exploratory study of the integration of the outdoor learning in preschool and primary education in Quebec. Frontiers in Psychology, 13.
  3. Ne'matullah, K. F., Abd Talib, N., Mee Mee, R. W., Seong Pek, L., Amiruddin, S., & Ismail, M. R. (2022). The impact of outdoor play on children’s well-being: A scoping review. Masyarakat, Kebudayaan dan Politik.